Ophold på afdelingen:Sådan er proceduren
Myndighed kontakter Neurocenter Østerskoven vedrørende en ny borger. Vi gennemgår borgerens behov mv. og afklarer, om der er et match, og om vi har en ledig plads. Herefter sender myndighed det nødvendige materiale til matchning, herunder faglige vurderinger og indsatsmål. Vi fremsender et tilbud med pris, og myndighed bekræfter pladsen, før vi kan lave plan for indflytning. Planen for indflytning laver vi i samarbejde med borger, pårørende og myndighed.
Når borgeren starter på Neurocenter Østerskoven, vil vi gerne sikrer så tryg en opstart som muligt. Vi laver derfor individuelle planer med relevante parter og justerer og evaluerer løbende. Vi har som udgangspunkt en opstartsperiode på tre måneder, hvor vi er opmærksomme på, at borgeren kan have brug for lidt ekstra.
I løbet af de første tre måneder vurderer vi borgerens behov for bedst muligt at kunne igangsætte en målrettet rehabilitering.
Når de første tre måneder er ved at være gået, holder vi et status- og evalueringsmøde med myndighed og pårørende, hvor vi får finjusteret indsatsmålene.
Herefter holder vi løbende statusmøder to gange årligt.
Når borgeren starter på Neurocenter Østerskoven, vil vi gerne sikrer så tryg en opstart som muligt. Vi laver derfor individuelle planer med relevante parter og justerer og evaluerer løbende. Vi har som udgangspunkt en opstartsperiode på tre måneder, hvor vi er opmærksomme på, at borgeren kan have brug for lidt ekstra.
I løbet af de første tre måneder vurderer vi borgerens behov for bedst muligt at kunne igangsætte en målrettet rehabilitering.
Når de første tre måneder er ved at være gået, holder vi et status- og evalueringsmøde med myndighed og pårørende, hvor vi får finjusteret indsatsmålene.
Herefter holder vi løbende statusmøder to gange årligt.
Opdateret